Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Björkö 3 ligger på Filipstadsbacken 12-26 och består av 84 st bostadsrätter och 10 st bostadsrättsgarage samt diverse större och mindre lokaler som föreningen äger och hyr ut. Föreningen bildades 1957.

Filipstadsbacken 12-18 består av företagslokaler, förråd och ett garage med 18 platser som föreningen äger och hyr ut till privatpersoner och företag.

Filipstadsbacken 20-26 består av bostadsrätter och bostadsrättsgarage samt diverse lokaler som föreningen äger och hyr ut.

I port 20 finns en föreningslokal med övernattningsmöjligheter som kan hyras av föreningens medlemmar.

Föreningen är kollektivt ansluten till Telia och det ingår grundläggande Bredbands TV, 100/100Mbit internet och IP telefoni i föreningsavgiften.